woensdag 8 juli 2009

Gekeurd, geslaagd en in Den Haag!!!!

Woensdag moesten we om 8 uur 's ochtends bij Mercedes zijn voor de conformering. Helaas was de handelaar niet zo vroeg open. Anne en Vanessa zijn dus dinsdagmiddag met de trein en de bus naar Apeldoorn gereden en hebben de sleutel opgehaald. De handelaar was zovriendelijk om de auto alvast buiten de poort te zetten. Michel en ik zijn na werk met de auto van zijn moeder die kant op gereden. We kwamen daar om een uur of 8 's avonds aan. Toen zaten ze al ruim 4 uur te wachten in de auto. Gelukkig hadden ze een heleboel bier bij zich.



Vanessa heeft een eendagskenteken geregeld, dus mochten we nog niet rijden. Daarom zijn we toen naar camping de Parelhoeve gereden dat op 5 kilometer afstand lag om te overnachten. Nog niet in de auto, maar met 2 tentjes. We hadden de hele dag vrijwel niets gegeten dus toen zijn we vlak voor sluitingstijd naar de plaatselijke snackbar Charly (Chaplin) gereden. voor een luxueus diner. Tot slot nog een laatste biertje voor het slapengaan.

Om 6 uur moesten we er al weer uit op weg naar Mercedes in Nykerk. Daar werd de auto meegenomen en geconformeerd. Na een uurtje koffiedrinken kregen we de papieren en een sticker met daarop het maximum gewicht van 3500 kilo. In een tijdschrift van 112 zagen we nog een mooie miniatuur van onze brandweerauto. Vanessa mocht het blad van de receptioniste houden.



Bij de RDW was het gelukkig niet druk bij de keuring zonder afspraak. Daar hebben ze de auto nagekeken en kwamen ze erachter dat de Mercedes het nummer op de papieren en de sticker verkeerd hadden ingevuld. Gelukkig heeft de RDW gebeld met de Mercedes en die ging de nieuwe papieren faxen en ons een nieuwe sticker sturen. De zwaailichten en sirene moesten onklaar worden gemaakt, maar gordels hoeven er niet verplicht in, want dat geldt voor bedrijfswagens pas vanaf 1997. Geslaagd!!! We mochten van de baliemedewerkster de originele Duitse eigendom papieren houden. Het kenteken wordt thuisgestuurd.


Na een lange rit terug naar Den Haag kwamen we bij een stoplicht Saskia en Elmo tegen. Met een brandweerauto word je snel herkend. Elmo heeft ons nog even geholpen met het verwijderen van de bakken en planken uit de achterbak. Volgens de keuring weegt hij nu 2700 kilo. Nu is het wachten op het kenteken. Het enige wat nog rest is de APK keuring.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten